De ce si cum se aleg cuvintele cheie?

Un cuvant cheie exceptional îndeplineste urmatoarele conditii:

  • În mod ideal, este format din 2-3 cuvinte
  • Este exact (cuvintele cheie care au sens prea amplu sau prea general nu vor atrage utilizatorii la fel de eficient ca si cuvintele cheie foarte bine directionate)
  • Sunt in concordanta directa cu textul din anuntul dumneavoastra.
  • Sunt in concordanta cu pagina la care anuntul face trimitere (pagina din adresa URL )

Cuvintele cheie trebuie sa fie in primul rand relevante pentru cei care sunt interesati de informatiile/produsele/serviciile pe care le prezinti pe site. Conform Google, cel mai utilizat motor de cautare, continutul unui site trebuie sa fie in primul rand relevant pentru utilizator, astfel incat sa-l mentina pe site, sa-l indemne sa revina, sa-l indemne sa dea share si sa-l recomande.

Recomandata este utilizarea cuvintelor cheie long tail, intrucat utilizatorii sunt din ce in ce mai specifici in cautari, astfel ca sunt mai mari sansele ca un cuvant cheie long tail sa aduca mai multe conversii decat unul mai general (broad). Initial optimizezi dupa acest cuvinte cheie long tail, pentru a „pregati terenul” pentru cuvintele cheie generale.

Pentru construirea unei liste de cuvinte cheie relevante si obtinerea de sugestii in acest sens, se pot utiliza tool-ulurile gratuite de la Google, respectiv Google Keyword Tool si Wonder Wheel. Pe baza unui research trebuie sa reiasa cuvintele cheie folosite de concurenti, cuvintele cheie care consideri ca sunt utilizate de cei interesati de domeniul respectiv, cele care crezi ca definesc site-ul tau, alte cuvinte cheie specifice industriei – intocmesti o lista, pe care apoi cresti/modifici cu ajutorul tool-urilor mentionate mai sus. Nu trebuie ca site-ul sa fie plin de nu stiu cate cuvinte cheie, la gramada, ci important este sa construiesti un vocabular specific pentru optimizare, care sa te ajute sa creezi continut relevant.

Unde se folosesc aceste cuvinte cheie? In site – in title si in celelalte elemente pentru optimizarea on page, in orice articol nou, comunicat de presa, postare pe blog, in cadrul materialelor postate in Social Media si site-urile de sharing (Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube etc.), in campaniile de email marketing.

Dupa ce ai strans o serie de cuvinte si expresii cheie, este timpul sa vezi ce sanse ai sa ajungi in primele rezultate google.

Pentru acest lucru se face o analiza a site-urilor care se afla in primele zece rezultate. In functie de rezulatele obtinute, din lista de cuvinte se selecteaza 3-4 cuvinte cheie cu care ai sanse reale sa ajungi in prima pagina google sau chiar in primele rezultate