Avantajele si dezavantajele magazinelor online.

Cumparaturile online fac parte din viata noastra. Romanii sunt pe locul 2 in Europa la navigarea pe internet cu o medie de 18 ore pe saptamana din care mai mult de jumatate sunt dedicate cumparaturilor online.
De ce preferam sa cumparam online? Pentru ca putem achizitiona orice si oricand! Mai mult decat atat,  putem compara produse, putem trece de la un magazin la altul in doar cateva click-uri iar, de cele mai multe ori, comanda vine acasa.
Daca nu ai indraznit sa cumperi online pana acum sau ai intampinat probleme venim in ajutorul tau cu avantaje dar si dezavantaje, pentru a sti la ce sa te astepti si de ce sa te feresti.

Avantaje

Expunere la nivel national

Magazinul dumneavoastra poate sa se adreseze clientilor din toata tara si in 48 de ore o firma decenta de curierat poate duce produsul dumneavoastra oriunde este nevoie la nivel national

Reduce simtitor costurile

Nu este necesara inchirierea unui spatiu cu expunere ridicata ci doar a unui depozit, sau se poate folosi propriul apartament.
Angajatii pot fi remunerati proportional cu obiectivele atinse si cu rezultatele din vanzari.

Comunicare facila cu clientii

Puteti demara si dezvolta afacerea  folosind gratuit retelele de socializare
Comunicarea de marketing devine facila cand aveti la dispozitie foarte multe mijloace de comunicare ce pot de multe ori sa se completeze.
Puteti crea o baza de date pentru comunicari comerciale ulterioare de gen newsletter sau mail

Promovare directionata spre client

Metodele actuale de analiza a traficului va pot permite sa cunoasteti de unde au venit clientii care au finalizat o tranzactie, care au fost cele mai vizualizate produse, reactiile la newslettere si  a promovarea online platita ( Google adwords, Facebook )

Creste vanzarile

Vanzarile pot fi crescute si datorita afisarii ofertei intr-o forma placuta si bine structurata, a usurintei de a naviga prin site si de a gasi imediat produsul dorit.
Posibilitatea de a vinde 24 de ore in fiecare zi, ajuta mai ales oamenii cu un program incarcat sa faca cumparaturi chiar si noaptea, de acasa sau de pe telefon

Stocuri minime

Puteti lucra si fara stocuri atata timp cat detineti poze/specificatii si preturi pentru produse iar furnizorul vi le poate livra rapid
Multe magazine online deja detin aplicatii personalizate ce actualizeaza preturile si disponibilitatea produselor direct de la furnizor

Consultanta permanenta

Puteti sa raspundeti pe email sau live chat, intrebarilor clientilor dumneavoastra, oferind astfel cat mai multe informatii despre produsul dorit[/vc_column_text][/vc_column]

Dezavantaje:

Nu puteti intra imediat in posesia produsului

Nu puteti intra intr-un magazin online pentru a cumpara o haina pe care sa o purtati imediat, o sticla de vin pe care sa o deschideti la cina sau o piesa de schimb pentru masina dumneavoastra pe care sa o inlocuiti in urmatoarele ore. Din momentul efectuarii comenzii pana la livrare trec de la cateva ore pana la cateva zile.

Marfa nu poate fi probata, mirosita sau pipaita

Este cel mai mare dezavantaj al unui magazin online. Nu pot fi vandute fructe, legume, carne si peste, deoarece majoritatea oamenilor prefera sa aleaga aceste produse reiesind din preferintele proprii, verificand calitatea pe loc.

De asemenea, mai putin solicitate sunt îmbracamintea si încaltamintea, deoarece virtual este foarte greu de ales marimea potrivita. Trebuie mentionat, ca unele magazine online au început sa ofere serviciul „probarea la domicliu” – clientul selecteaza cateva articole si atunci când vine curierul alege modelul potrivit. In cazul în care nu s-a potrivit nimic este achitat doar serviciul curierului.

Neincrederea

Nivelul de încredere fata de Internet este destul de scazut, deoarece prin reteaua globala este cel mai usor de fraudat. Aici nu exista director sau manager, carora ulterior le poti cere socoteala, dar in schimb, daca ati fost inselati puteti sa va adresati cu incredere Oficiului Pentru Protectia Consumatorilor. In Romania lumea are mai multa încredere doar in ceea ce poti controla fizic, spre deosebire de Occident, unde mentalitatea oamenilor se schimba si nivelul de incredere fata de magazinele online este in crestere, spre bucuria oamenilor de afaceri.

Cumparaturi exacte

Majoritatea marfurilor procurate în magazinele fizice sunt cumparate din dorinta spontana. Astfel, mergeti în capatul magazinului dupa un produs pe care il cautati, iar pe drum mai aruncati in cos napolitane, bomboane si alte maruntisuri frumos ambalate, care se ofera cu reduceri de pret, pe care defapt nu le doriti cu adevarat. La procurarea marfurilor in magazinele online clientul are timp pentru a se gandi, pentru a verifica cosul si a se consulta cu familia, iar in cosecinta – pentru a renunta la cateva din produsele deja introduse in cos.

Numarul limitat de utilizatori

Marfurile sunt accesibile doar utilizatorilor de Internet, iar aceasta inseamna ca vor aparea probleme cu cumparatorii în varsta datorita faptului ca acestia nu sunt familiarizati cu acest tip de cumparaturi.